YERLİ CEVİZ 250 MİLYON DOLAR KATKI SAĞLAR
Ceviz Üreticileri Derneği (CÜD) Eş Başkanı ve Cevizli Bahçe Trakya‘nın kurucu ortağı Hakkı Akhan #YerliCeviz hakkında önemli açıklamalarda bulundu.
Hürriyet Gazetesinde @hurriyetcomtr yer alan haberde, #TürkiyeninUretimi#yerliceviz‘in neden daha lezzetli olduğu konusunda dernek olarak bilgilendirme faaliyeti yürüttüklerini, satın alınan kabuklu cevizdeki iç cevizin nemine dikkat edilmesini, ceviz içinin oksitlenmemiş ve küflenmemiş olmasına dikkat etmeleri gerektiği konusunda tüketicileri uyardı.
TÜKETİMDE DÜNYA SIRALAMASINDA İLK ÜÇTEYİZ
Ceviz Üreticileri Derneği Eş Başkanı ve Cevizli Bahçe’nin kurucu ortağı Hakkı Akhan “Türkiye’de yerli ceviz üretiminin arttırılması yıllık 250 milyon dolardan fazla Türkiye’ye sağlayacaktır.” dedi.
Akhan Hürriyet gazetesine yaptığı açıklamada “Günümüzde 150 bin ton ceviz tüketimiyle dünya sıralamasında ilk üçte olan Türkiye, cevizin anayurdu olmasına rağmen tükettiği cevizin sadece yüzde 30’unu üretebilmekte ve üretimin tüketimi karşılayamaması nedeniyle başta ABD, Şili ve Çin olmak üzere pek çok ülkeden yılda 250 milyon doları bulan ithalat yapmaktadır.
Son 15 sene içerisinde verilen onca desteğe rağmen verimsiz işletmeler, bilgi eksikliği, yanlış fidan ve arazi seçimleri, eksik besleme ve koruma programları nedeniyle üretimimiz yeteri kadar artmamıştır.” dedi.
YÜZDE 70’İ İTHAL
Bugün Türkiye’de üretilen cevizin yüzde 70’ine yakın miktarı ithal ediliyor olması, yalnız ekonomik açıdan değil hak edilen kaliteye ulaşamama açısından da üzücüdür. Ceviz Üreticiler Derneği olarak yerli cevizin yetiştirilme safhasından işlenmesine kadar gösterilen profesyonel özene ve daha da önemlisi hasattan sofraya hiç bir kimyasal işlem görmeden gelmesi konusunda yetkililerle iş birliği yapmayı planlıyoruz.
#TürkiyeninUretimi #yerliceviz Cevizin Yerlisi, Cevizin En Lezzetlisi sloganıyla tüketici ile ilişki kurarak, kaliteli yerli cevizin farkını anlatmaya amacıyla çalışmalara başladık.
CEVİZİN KALİTESİNE DİKKAT
Tüketicinin yerli cevizi tercih etmelerini sağlamak, yerli ceviz algısını kuvvetlendirmek ve yerli cevizin neden daha iyi olduğunu tüketiciye anlatmak istediklerini de ekleyen Akhan, “Tüketicilerin bir kısmı ceviz satın alırken dış kabuğun rengine önem veriyor, bir kısmı ise buna hiç dikkat etmeden satın alıyor. Ama burada asıl konu iç cevizin kalitesi. Satılan cevizin içinin oksitlenmemiş ve küflenmemiş olması gerekiyor. Tüketici nem oranına dikkat ederek çok kurumuş bir ceviz satın almamaya dikkat etmeli. Nemi kurutma işleminden sonra yüzde 8 civarlarında bırakılan cevizin lezzeti ve aroması daha fazla oluyor, bu da yerli üretilen cevizde mümkün olmaktadır.” dedi.